Lite statistik *S*

Tills häromdagen hade denna blog inte uppdaterats på 1½ år. Ändå hade den enligt räknaren dagligen besökare, om än inte längre så jättemånga. Men nyss uppdaterade jag bloggen och då hände något. 

Kl 00:49 på natten den 10/9 la jag ut texten Hundforum, ligger längre ner. Så skickade jag genast ett PM med länk till min uppdatering till en enda person, en kompis på Vovve som var inloggad där just då. Vad hände?
Förutom kompisen, fick bloggen TVÅ andra besökare direkt! Kompisen skrev en kommentar kl 00:56 (bloggklockan här visar några timmar fel), så jag vet vem det var. MEN DE ANDRA TVÅ???
 
Person 1 kom kl 00:59 och besökte sidan 6 gånger fram till kl 01:55 (10/9). Den surfade med Bahnhof och IP hör hemma i Uppsala län, trakten av Österbybruk.
Senare samma dag kom ett liknande IP från Bahnhof hemmahörande i Österbybruk Knutby och Österbybruk Gimo. 16 besök blev det den 10/9 kl 13:30 till nästa natt kl 01:59 (11/9). Bloggen tycks ha många fans i Österbybrukstrakten?
 
Person 2 kom kl 01:05 och besökte min sida många gånger samma natt fram till kl 01:50. Återkom sedan flera gånger följande eftermiddag från kl 14:31 till nästa natt kl 01:53 (11/9). 17 besök på ett dygn räknade jag till. Hur sjukt är inte det? Person 2 surfar med Bredbandsbolaget och hör hemma i Stockholms län. En koll på en IP-nummersida anger hemort Haninge, Östergötlands län. Men Haninge ligger faktiskt i Stockholms län.

Ni som häckar på Vovve vet vilka de nattliga moderatorerna är, och det vet jag också. Ni kanske också vet vad de surfar med och var i landet de bor, det vet inte jag. 
SÅÅÅ himla bra är väl ändå inte mina texter??? Hm.  
 
Hur vet jag detta? Jo, samtdigt med min uppdatering Hundforum la jag in en räknare http://extremetracking.com/Jag var nyfiken på att se vilka som skulle komma på besök. 
Resultatet har jag just redovisat. Det kom ytterligare 300 besökare under första dygnet senare när folk vaknat. Sedan vet jag inte mer om besökarna för jag tog bort räknaren natten därpå. Den hade fyllt sitt syfte. Såg ni inte räknaren? *S*  Det var en stor svart boll längst ner på sidan, öppen för alla att klicka på och se statistiken.

Sedan uppdateringen den 10/9 har bloggen haft cirka 900 besök enligt räknaren i högerkanten. Totalt cirka 35.000 besök till idag. Intressant eftersom bloggen förut skrevs under bara 3 månader 2007. Den slutade då med VINTHUNDS gästinlägg som hittills fått 101 kommentarer! Det ligger längre ner här.
Tack alla besökare, hoppas ni hittar något läsvärt här! *S*
40 Responses to Lite statistik *S*

  1. **** skriver:

    Lättidentifierat tror jag! He he

  2. Jes Per skriver:

    Solklart. :-(( Fy f-n säger jag.

  3. ********* skriver:

    Ja statistiken säger allt!!! och lite till!!! en annan har väl en o annan ”träff” här kan jag tänka mig… men inte sett nån ”statistikboll”… he he
    Men fortsätt med din blogg för all del finns en hel del intressanta saker att blogga om… och fler rullas upp… kanske nu i dagarna… vem vet!!

  4. Karinjax skriver:

    Det är väl en finurlig liten datahacker på gång.

  5. Kanske... skriver:

    det är en vovvesekt i Österbybruk?

  6. gun skriver:

    Skitkul! Keep going on!

  7. ::: skriver:

    Din favorit M2 bor i Haninge. M Chr nr okänt i Gimo. En slump kanske?

  8. Patetisk människa skriver:

    Det finns ju en moderator som verkligen ägnar hela sitt vakna liv till att leka polis på vovve. Hon är så patetisk att ens försöka att diskutera med, en äkta envälds härskare. Jag har svårt att fatta en en vuxen kvinna får ut något av att försöka att låtsas vara något som hon inte är, och det har hon ju bevisat genom att stänga av medlemmar helt utan logisk förklaring. Oftast räcker det med att någon ifrågasätter hennes beslut. Atagligen så har hon misslyckats i sitt ”vanliga” jobbkarriär. Dom flesta vet nog vilken jag menar, en ledtråd: ett vilt djur som lever i skogen och är hatade av många.

  9. Irk skriver:

    Kära vänner! Tack för lösningarna. Jag förstår precis. Inte förvånad.
    Till en flitig nattlig vakthund vill jag säga: Är det kul att vara oavlönad polis och snoka på sina medmänniskor? Du är ju VUXEN. Skaffa dig ett LIV för fan!!!

  10. Vovvemedl snart inte mer skriver:

    Bra avslöjande!! Jag är inte förvånad och instämmer i din fråga till nattvakten. Bra att du fortsätter blogga men inte att du inte är kvar på vovve. Finns det något annat hundforum att rekomendera?

  11. *s* skriver:

    Nu finns det snart mycket mer att blogga om!!!! 😉

  12. USCH skriver:

    TACK FÖR ATT FÅ BEKRÄFTAT! fy

  13. gun skriver:

    Kan ju tillägga att det INTE tycks vara intresse att hålla ordning på ”lånade” av copyrightskyddade foton på den diskuterade saiten. Har anmälts och inget händer.
    FY SKÄMS på er ni nitiska moderater på nå´n vovvovvovvovvovvovvov-sait, att olagligheter inte tas itu med. Men jaga vettigt folk, det kan göras i ur och skur. Hua hua

  14. gun skriver:

    Jaha ja. Mitt inlägg nyss borde ligga under en annan ”TOP POSTS” här ja. Vov vov

  15. Thore skriver:

    Mats som äger vovve sidan tjänar grova pengar på den, räkna bara ut vad han får in i annonsering, både privata och företags. Alla vovvepaket som medlemmar tecknar sig för mm Det är verkligen lättförtjänta pengar för honom eftersom han har gratis arbetare i form av dessa moderatorer, speciellt den mest nitiska som tillbringar dygnet runt där, hon som får en personlg kick av att leka ledare, hon fattar nog inte att dom flesta bara hånskrattar och hånler och tänker för sig själva: snälla människa skaffa dig ett liv, du är ju en vuxen människa som t om är över medelåldern. Och efter att ha varit in på hennes hemsida, så skrattade man ännu mera, det var som ett barn hade gjort den, med en massa egenhändiga tavlor som man trodde var hennes barnbarn gjort när dom lekte vid datorn. stackarn, synd att ingen törs säga till henne att hon kanske ska ta bort dom, men då blir den personen garanterad avstängd på livstid.
    Jag ger en ledtråd om vem det kan vara jag menar precis som en annan författare av ett inlägg längre upp: moderatorn jag menar är en som heter som ett elak djur i skogen som är hatad av många och som flera vill ska utrotas.

  16. tss skriver:

    Betalningen för denna vakttjänst lär vara gratis vovvepaket med hemsida! Värde högst ett par hundar kr per år. Fast det ger kanske personlig kick att leka kvarterspolis på ett forum – stort och mäktigt som attan, fniss. Skojig lek för sjukpensionerade tanter utan dygnsrytm, ja ja.

  17. Thore skriver:

    Dom inbillar sig säkert att folk ser upp till dom, men jag har inte hört ett enda gott ord om någon av dom och speciellt inte den som dom flesta av inläggen här gäller. Jag tycker faktiskt att det är riktigt pinsamt, tänk att ha ett sånt liv att man måste bli gratis vakt på ett forum som vovve. jag är mållös, men antagligen så ger det henne något för hon är ju i vaktposition i stort sett dygnet runt, har någon mer än jag fått ett pm av henne när man skrivit något som inte passar hennem hur hon försöker att låta som en myndighets person, en sådan som om man läser mellan raderna mest lider av en längtan av makt, men som tyvärr inte klara det så då spårar det ut och hon blir en maktmissbrukare, en som absolut inte klarar av att axla den rollen som en vettig moderator.
    Jag och många andra tröttande på henne och hennes maktmissbruk att jag och många med mig slutade att besöka vovve, och undra om vovve-mats är medveten om det? men antagligen så skiter han i det, bara pengarna ramlar in och det finns lättlurade människor som jobbar gratis bara för att få känna lite på malten.

  18. Gun skriver:

    Tråden med den olagligt ”lånade” bilden är nu borttagen, men tro inte att det kommit något bekräftelse- eller ursäkt-mail om det, torts att mailadress lämnades. Känns väldigt oseriöst tycker jag.

    Har sett att det finns annonser från värsta ökänd bedragerska där också.

  19. varghatare skriver:

    Varg är det största skämtet som gått i ett par skor.

  20. Solveig skriver:

    Tjingeling på dig! Då är jag med i statestiken, antar jag iaf! *s* Tänkte se om du svarat att det var du var inne den morgonen jag såg dig inloggad. Minns ju inte alls nu när. Här har det varit full rulle som vanligt, med nya hanen och 2 löptikar! Hej o Hå kan man säga lätt! Men inga vapar iaf. Gjort MH på sista kullen också, + hanen jag tog över. Roligt och intressant göra MH, inte alltid som man tror faktiskt. Ha det så gott.

  21. Nelli skriver:

    WOW vilken rolig logg! Mycket givande!!

  22. varghatare skriver:

    Man kan undra va varg har för hålhake på mats efter som hon få va kvar trots sin olämplighet som modd.

  23. schäferlyan skriver:

    Sommliga är bara för nyfikna!

    Och tror att hela värden kretsar kring en!

  24. varghatare skriver:

    En rolig sak är att varg startade en tråd att avstängda medlemar inte fick diskuteras på forumet när herr b va avstängd men nu när han är tillbaka så är det okej och varg sitter även hon och diskutera .

  25. En av oss skriver:

    Egentligen är det lite tragiskt. Här sitter en vuxen människa, fast i försäkringskassans klor p.g.a. en kronisk sjukdom, i en betongbunker i en förort till en storstad och drömmer om Vargar och Indianer. Den enda påverkan hon kan göra på omvärlden är att få domendera över ett internetforum som stoltserar med åtminstonde en ökänd bedragare i medlemskretsen. Världen är bra liten för en del.

  26. Vallis skriver:

    En dag var du bara, förstod ingenting, nu har jag hittat hit!

  27. Thore skriver:

    Varg ändrar regler efter eget tycke och smak. Vet även att det till stor del beror på hur mkt man fjäskat för henne. Har sett flera som skrivit i hennes gästbok som berömt henne för hennes konstnärskap, men som skriver till mig och berättar hur dom fjäskar och egentligen tycker att hon ha noll konstnär i sig.
    Jag fattar inte ens att hon vill vara kvar som moderator när hon vet hur dom flesta tycker om henne och vi vet ju alla att hon läser detta som vi skriver här. tragiska människa.

  28. gun skriver:

    VARFÖR INTE HELT SONIKA BOJKOTTA ANKDAMMEN ? DET ÄR JU FAKTISKT VÄRLDENS VARNINGAR FÖR PARASITER OCH SMITTOR I ANKDAMMAR!

  29. Thore skriver:

    Synd bara att det är en person som smittar ner denna ankdam

  30. Avslöjande skriver:

    Varg och den ”ökända bedragerskan” är vänner. Varg har tidigare köpt en hund av PS.
    Därför så får det diskuteras om vissa andra ”bedragare”.. Men ge er inte på Väninnan PS.. då tas tråden bort och ni får en varning!

  31. Greta skriver:

    Då förstår jag varför hon skyddar den ökända begdragerskan med näbbar och klor. M A O så är varg en sådan som håller till i sådan kretsar. Bedrövligt att en sädan får vara moderator på ett hundforum, undrar om vovvemats är medveten om det?

  32. Avslöjande skriver:

    Han är väl medveten om det, även att PS & Kari är på vovve.net under flera olika Nick.

  33. varghatare skriver:

    Varg skyddar sitt ex me näppar och klor me. Mannen som påstår att han ha tävlat på bana men som aldrig ha satt sin fot i dom samanhagen och ända utbildningen han har när det gäller hund är föreläsningar av ah och sitta på vovve och tro han kan och vet bäst =) .

  34. Greta skriver:

    Vad heter hennes ex på vovve?

  35. varghatare skriver:

    Borzoi är hennes ex,

  36. varghatare skriver:

    När varg blev modd så skulle moddarna va hemliga för alla medlemar . Men varg berättade för hennes vänner och herr b att hon blivit modd detta kom ut så då ändrade dom så inte moddarna skulle va hemliga längre,

  37. Greta skriver:

    Det förklarar en hel del. Jag och flera med mig har undrat varför denna Borzoi aldrig blir avstäng, någon gång har det hänt och då är det bara timmar innan han är tillbaka. Han kan verkligen vara fruktansvärt otrevlig i inlägg och låtasa som han vet allt fast jag vat att flera med mig ser att han egentligen inte är så kunnig som han utger sig att vara. Helt att denna varg kan styra ett helt hundforum, hon har varken kunskap eller IQ nivå att klara av det. Men men jag förstår ju att vovvemats utnyttjar hennea sug efter makt, han behöver ju inte göra mycket utan att kan håva in alla annonspengar och medlemspengar medans varg gladeligen sköter allt. Sen är det ju ganska patetiskt att se hur vissa fjäskar för henne och berömmer hennes konstnärsskap, snälla min 10 åriga son har mera talang. En kvinna som sitter och gör dåliga indiantavlor och som lovordar sig själv, det säger väl det mesta.

  38. SGT skriver:

    GÅTA: Vilket djur har infekterad arvsmassa?

  39. SGT skriver:

    ALLA har så klart fattat svaret på ”gåtan” —- VARGEN
    Ja ja ja den var dålig, men va fasiken. Dra på läppen kan man väl åt den iaf…
    Det är häffa att denna blog finns! Tack!

  40. Nilla skriver:

    Haninge finns i östergötland med:) I linköping. 🙂

Kommentera

