Vovve.net

Jag blev nyss avstängd från Vovve.net. Det skedde medan jag var inloggad och utväxlade privata meddelanden (PM) med en annan medlem där.
Jag berättade att jag just uppdaterat min blogg (inlägget nedan) och gav länken.
Några minuter senare blev jag utloggad.
Fick denna bild (skärmdump) när jag försökte logga in igen.

Det ser onekligen ut som att en moderator läser medlemmars privata meddelanden.
Något att tänka på för alla på Vovve!

Ni får ha det så bra i ankdammen, alla kompisar på Vovve! *S*
Irk

33 Responses to Vovve.net

  1. *s* skriver:

    Välkommen in i klubben kompis!!
    Mina pm blev lästa och samma ruta fick jag upp nyss när jag skulle logga in!

  2. Zarah skriver:

    *S* bara för det så gick de igång. är väll internet mitt som gormar. måste man ju hålla reda på nått nytt igen, så många bloggar 😛

  3. anonym skriver:

    Här vågar man bara skriva anonymt så man inte blir utslängd från Vovve.
    Konstig censur på Vovve, folk stängs av utan att veta varför, många kändisar har slängts ut de senaste dagarna. Synd att du inte är kvar, kommer sakna dig!

  4. Karinjax skriver:

    Vovve. net ja……. Saknar mina vänner i alla fall.

  5. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Tja, så här MÅSTE det väl vara i en demo-Krati – eller ? 🙂

    Mer om det i sak på
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/03/14/demokrati

  6. -h- skriver:

    Synd Irk, saknar dig! Moderatorerna läser våra pm, det har hag hört länge. Inte klokt, när man tänker på det. Lev väl!

  7. Max Hobstig skriver:

    Ta re lungt!
    Jag blev avstängd, blokerad foch landsförvisad ör flera månader sedan.
    Du är med andra ord i gott sällskap. Du vet det lika väl som jag att de där jävla uppfödarna håller ihop. Två procent av uppfödarna vet vem Greger Mendel (han med ärtorna du vet) är och det om något säger ALLT om dessa människor.

    Jag har redan skrivit om hur det var med min förra hund på den här bloggen
    http://kennelmerrymac.blogspot.com
    Det får räcka för min del

    Mvh Max Hobstig

  8. bäst att man är anonym skriver:

    Är det sant? hur får dom egentligen hålla på med på vovve? Kan det verkligen vara lagligt att dom går in och läser privat pm hur som helst? om dom misstänker brott mm så kan jag förstå det, men inte bara för att snoka runt av nyfikenhet.
    snälla maila mig så att jag får din nya mailadress.

  9. obs skriver:

    Endast om de i förväg informerat om att de har möjlighet och rätt att läsa privata PM, får de göra det. Annars inte.

  10. fd. medlem skriver:

    till obs…

    inget har aviserats i förväg så det är olagligt för moderator att läsa privata meddelanden… som att öppna någon annans post!

  11. Solveig skriver:

    Hej! Såg du var inloggad runt kl 05 en morgon! Ganska nyligen var det också. Skrev till dig då i din db där, det har ju gått bra innan. Synd jag inte kollade sen då hade jag ju sett du hade varit utloggad men som sagt jag jobbade. Så antingen var det torsdag morgon eller förra helgen. Antar det var du iaf som var inloggad! Ha det så gott.

  12. ..... skriver:

    Nej så synd! Kommer sakna dig!!!

  13. Vän och kompis på Vovve skriver:

    Saknar dig grymt mycket och våra pm ibland. Vidrigt att moderatorerna har kunnat läsa allt man skrivit även om det inte var ens största hemligheter. Vad skoj de har haft då. FY!

  14. Vän och kompis på Vovve skriver:

    Du ser väl min mailadr nu, hoppas du fattar på den vem jag är. Hör av dig! Glömde det. Kram!!

  15. abalon skriver:

    Hej Irk !

    Saknar Dig också o.vill gärna ha´Din mailadress,eftersom den gamla inte fungerar.Vill även tillrättalägga ett inlägg ovanför.Det är inte pluralis ”Moderatorer” som gör intrång i privata PM,utan det är EN moderator o. det är tragisk,att Vovveägaren inte gör sig av med den.
    Har ju rakad ut för samma som Du,men det har väl aldrig funnits någon medlem,som har blivit så illa behandlat ,som Du.
    Men har man inget eget liv,så måste man ju snoka i Andras. Verkligen patrtisk!
    Ha´det bäst vännen o. kram

  16. Carl skriver:

    Hej alla,

    trots att jag är partisk måste jag säga att det jag läser är helt sjukt! Några kompisar och jag har haft sidan http://www.myPetBook.se ett tag och vi har inte sett ngt sånt alls och självklart läses inte medlemmars privata meddelanden, vad ska det vara bra för?

    Som sagt, mkt partisk men jag vill i alla fall välkommna er alla till myPetBook!

    Mvh,

    Carl

    ps.

    Vill ni maila mig når ni mig på: carl.dohrmann@mypetbook.se

    ds.

  17. SGT skriver:

    Såg igår hur inlägg med fråga om ”vita schärferhunduppfödaren” ännu var i fatren. De raderades inom två miuter! Är dom polare, den ökända och raderande moderatorn?
    F.ö verkar den där voffesaiten helt urspårad! Andra totalidiotiska kommentarer och inlägg är kvar, medan vettigheter tas bort. Saiten verkar ha överlevt sig själv.

  18. en till skriver:

    samma med mig!!!!!!!jag tytckte till…….och försökte sätta dit en hundskojare….då stängdes mitt konto givetvis.
    mailade ”kungen” flera gånger.men fick aldrig svar………
    vilket jävla forum som stödjer hundskojare i stora mått!

  19. Mirris, fd på Vovve skriver:

    Jag har också blivit utslängd från Vovve! I julas nån gång mitt när jag surfade där hände det. Fattade ingenting. Hade inte skrivit nåt förargligt vad jag vet och hade inte fått nåt pm från Vovve-moderator om något. Trodde det var ett misstag så jag mailade Vovve. INGET SVAR. Nåja jag klarar mig bra ändå.

  20. hm.... skriver:

    Ja,inget förvånar en längre,men jag tycker att det e för jävligt. Har fått flera trådar raderade o även mina dagböcker att blvit raderade,på inga grunder,men man har ju folk som inte gillar en o har fått dom raderade på något sätt. Man måste tydligen slicka moddarna i röven för att få skriva vad som helst.

  21. lilajag skriver:

    jadu lilla Karinjax,så elak som du är mot blandrashundägare på Vovve.net så förvånar det mej INTE att du inte är välkommen där.
    Du kanske borde slipa på din taskiga sociala inkompetens?Ja du som mest haft med grisar annars att göra menar jag?*ler*.
    Kram Karin och kom igen nu!Spotta upp dej lika tufft som du på vovve alltid uppmanar andra nedtryckta göra*ler*

  22. Romeo Patrick skriver:

    Japp, typiskt vovve.net , Speciellt mats som jag gärna vill ha tag på som driver det, har du hans adress hör gärna av dig =). Rasism, elitism och annan idioti pågår där för fullt.

    men men, snart startas en ny plats, som vovve.net fast snyggare och bättre =)

  23. ingen skriver:

    finns många inbitna och gamla vovverister(och även nya!)man ska akta sig för MYCKET NOGA där.
    Och kanske mest för dom som går de här gamlas ärenden.
    Men att tro att Vovve.net är en oskyldig sida för alla vanliga och normala hundägare att bara mötas på,ska AKTA SIG NOGA.För fullt SÅ enkelt är det tyvärr INTE.
    Och det behöver man knappt ens bara HINTA om där i gästböcker så blir man avstängd.Och för den som tror att nån behöver begå riktigt GROVA regelbrott för att bli avstängd från Vovve är endera en Vovve själv eller så är den lika förljugen själv som Varg och Matsvovve är.Det här är en MYCKET smustig värld och som avspeglar sig i Vovve. net och dessutom också därför är anmäld till Uppdrag granskning och Kalla fakta.
    Ge inte denna sajten Vovve.net den uppmärksamhet ni själva inte vill och förespråkar. Och gör ni ändå det så var gärna med på denna anmälan mot Mats och hans Vovve.net. Det är riktigt allvarligt det som händer på den siten, bla får den ökända hundbedragerskan Pia Snellman mer än villigt annonsera där på sidan trots MÅNGA medlemmar säger till om det och ifrån, de uplyser Vovve Mats om detta, men då blir de avstängda!!!!!!…………..och flera medlemmar får vara medlem på Vovve. net fast anmälda och fällda för djurplågeri.
    Men bli inte medlem och bara HINTA om detta där,ens via PM, för då blir ni avstängda.
    Jag har INGET regelbrott begått men blev ändå avstängd.
    Hundvärlden ÄR en MYCKET skitig värld och det verkar som att bara media kan ta sig an denna världen.
    Den som vill ha signaturerna på farliga vovvemedlemmar kan maila mig på denna adressen:
    ingensoningen@yahoo.se

  24. ingen skriver:

    Maila mig tex om den djurplågare som NU sitter och satt med SKK reggat kennelnamn på vovve som medlem.
    Den satt vid denna tidpunkten när polisen kom och TVÅNGSOMHÄNDERTOG 20 hundar och 2 åsnor och papegojor och katter.
    Denna SERIÖSA uppfödaren,för den var alltså seriös för den var reggad hos SKK,satt på vovve.net samtidigt som hundarna i ”kenneln” stod i kompostburar i tvättstugan och svalt och hade sår på ben och kropp och hade förväxta klor för det första kastade skit på alla unga och nya hundägare för att de inget visste om hundar, för det andra kastade skit på alla dem som ansåg att allt djurplågeri var förkastligt,typ av samma slag att rycka dunen från levande fåglar.
    Det fanns en video från denna djurplågare/hunduppfödare/kennelägare från nyheterna som var då(i Tanumshede skedde detta djurplågeriet) men tyvärr är den borta?
    Men vill nån ha namn på dessa hunduppfödare så maila gärna, och ni får också gärna namn på andra uppfödare som tog denna S.K uppfödaren i försvar fast den sett denna video.

  25. ingen skriver:

    oj lite virrigt där i sista inlägget.
    Men efter förväxta klor ska vara:
    Samma uppfödare reggad hos SKK(hade kennelnamn på fler än en renras) satt som medlem(hon är medlem och aktiv på Vovve än-maila mig om ni vill veta vad och vad alla hennes bolag heter*s*)i samma stund och kastade skit på alla som bara försynt frågade om vilket foder och annat till sin lilla valp och till sin hund det ska vara.Hon visste minsann att svara,men klarade inte av att ge ALLA sina EGNA hundar och valpar mat att klara dagar och veckor och MÅNADER(polis tvångshämtade till slut alla hundar och övriga djur)
    Och kom det ett litet inlägg på vovve,en liten försynt fråga om tex djurplågeri på cirkusar lr djurplågeri på kennlar, så slog kvinnan ner på det!!!!Inga elefanter plågas alls i världen!Inga hundar plågas alls i världen! Inga katter flås levande i Kina och gör det de så är det bara så och då är det HELT RÄTT,tycker denna hundupppfödare hos oss i Sverige,som många köper SERIÖST UPPFÖDD VALP HOS.

    Och allt detta med Vovvemats godkännande.För han Mats Nilsson på Vovve.net godkänner INGA sanningar alls om nåt djurplågeri alls, utan han bara godkänner djurplågare som medlemmar och djurplågande annonsörer på sin sajt.
    Så länge man betalar för sig så går Mats Vovve Nilsson i god för den.
    China town in Sweden. Here We/ He come.

  26. ff skriver:

    jaha ja,se där Vovve.net.

    Jag har uppfattat hotet och jag backar,hoppas det blir bra så:|

  27. tjoho skriver:

    Så om Vuuuuuuuuuuuuuve.
    Måste få fråga om inte ni också är impade av dessa vuxna(!)kvinnor som där på Vuuuuuuuuuuuuuuuve inte skonar ens BARN i sina rabiata och elaka svar.
    ”Det spelar ingen roll vad nån har för ålder,här svarar VI(sektvarning?) ALLA på samma sätt”.

    Lilla Rebecka 11 år undrar om hon ska köpa en JRT.
    Då får lilla Rebecka 11 år rejält på käften.
    För:
    ”Vaddå köpa en JRT??????????????????? VET du ens VAD du ska köpa????????????????????? Har du kollat kennel??????????????????????????”, osv.
    Lilla Rebecka 11 år loggar sedan aldrig in mera på Vuuuuuuuuuuuuuuuuuve.
    I synnerhet inte om lilla Rebecka 11 år redan HAR en JRT och som är oreggad.
    För se det är bara vissa utvalda inom klanen som får både ha och föda upp dessa.

    Men de vuxna(!) kvinnorna där är nöjda över att ha kunnat ge någon på käften, denna 11 år eller inte. Och slutet gott allting gott.
    Så som det brukar vara i ALLA sagor.

  28. tjoho skriver:

    Och lilla Rebecka 11 år ska alltså stå till svars för vad hennes föräldrar, för Rebecka är ju bara 11 år, ska göra för inköp.
    Detta tycker kärringmaffian på Vuuuuuuuuuuuve är helt i sin ordning.
    För här svarar VI bara på frågor, allt annat undanber vi oss.

    Får nog bli en egen saga när någon Vuuuuuuuuvveists dotter eller son tittar in på Vuuuuuuuuuuuuuuve och vill köpa en hund(som då familjen ska betala och stå för):
    ”Ååååååååååå, men vad kuuuuuuuuuuuuul att du frågar!!! Vad vill du veta?? Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!”.
    Och rosen, glöm inte rosen(som gäller både för vänner och ovänner). Så här ser den ut:
    @–|-|————-

  29. gubben i månen skriver:

    Själv får man förtala och hänga ut, bara inte andra gör det! Vovves kärringmaffia har återigen talat med sin kluvna tunga:
    http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?tid=5291434

  30. Dewey skriver:

    What’s up, I log on to your new stuff on a regular basis. Your humoristic style is awesome, keep it up!

  31. I really like what you guys tend to be up too.
    This kind of clever work and coverage! Keep up the
    excellent works guys I’ve added you guys to blogroll.

Kommentera

